Pcv Arızası Nelerdir? Karter Havalandırma Sistemi Arızası
Pcv valfinin 80.000 kilometrede bir kontrol edilmesi önerilir. Valf yayı ve kanalları kontrol edilmeli, yıpranmışsa değiştirilmelidir. Pcv valfi değişiminde mutlaka aynı özellikte orjinal yedek parça kullanılmalıdır, dıştan aynı görünse bile farklı yay sertliğine veya geçiş kanalı büyüklüğüne sahip pcv valfi, motorun çalışmasını olumsuz etkiler, tekrar arızaya sebep olabilir.
PCV karter havalandırma sisteminde arıza olduğunda ve bu arıza hava-yakıt karışımını aşırı etkilediğinde, yeni nesil araçlarda gösterge panelinde motor arıza lambası yanmaktadır. Eski tip araçlardaysa bu sistemin arıza uyarısı bulunmuyor.
Pcv karter havalandırma valfi basit yapısından dolayı sık arızalanan bir parça değildir. En sık arıza havalandırma valfinin tıkanıp sıkışmasıdır, bu durumda valf ya açık kalır ve kapanmaz, ya da kapalı kalıp gaz geçişine izin vermez. Her iki durum da yakıt tüketimini ve egzoz emisyonlarını arttırır.
Eğer pcv karter havalandırma valfi tamamen kapalı kalırsa veya tıkanıp çok az hava geçişine izin verirse, karterde ve supap kapağında basınç yükselir, supap kapak contasından veya karter contasından yağ sızıntısına sebep olur.
Eğer pcv hep açık pozisyonda kalırsa, bu durumda çok fazla hava emme manifolduna gönderilir. Bu durum motorda fakir karışıma sebep olur ve ilk çalıştırmada zorluk, dengesiz motor rölantisi gibi arızalara sebep olur.
Eğer karter havalandırma (nefes alma) hortumu (valfsiz olan hortum) tıkanırsa, karterdeki vakum artacağından motor yağ yakacaktır.
Gaz Kelebeği Neden Yağlanır Kirlenir?
Gaz kelebeğinin, kelebek boğazının ve gaz kelebeği gövdesinin aşırı yağlanması-kirlenmesinin sebebi, karter havalandırma sisteminde arıza olmasındandır. Pcv havalandırma valfini ve bu valfin bağlı olduğu hortumu mutlaka kontrol ediniz. Bozuk valf, yırtık-çatlak-kelepçesi gevşek hortum, gaz kelebeğinin ve hava filtresinin yağlanmasına sebep olur. Karter havalandırma sistemi; valf, hortumlar ve kelepçeler kontrol edilmeli.
(Opel astra gaz kelebeği yağlanması)
Gaz Kelebeği Nasıl Temizlenir ?
Emme manifoldundan sökülür. Gaz kelebeğinin gövdesi (dış kısmı) balata spreyiyle temizlenir ve hava püskürtülerek kurutulur. Eğer boğaz kelebeği (iç kısmında) yağlanmış veya kurum bağlamışsa (dışı yağlıysa içi de yağlanmıştır), karbüratör-enjektör temizleme spreyiyle gaz kelebeğinin içini temizleyebilirsiniz. Temizledikten sonra iyice kurutup gaz kelebeği gövdesini yerine takınız. Gaz kelebeği yağlanması düzensiz veya yüksek rölantiye sebep olur. Çok ciddi bir problem değildir fakat tamirinde fayda vardır. Bazı araçlarda periyodik bakımlarda aşırı olmayan yağlanmaları servislerde temizlenmektedir.
PCV – Karter Havalandırma Hortumu Arızası
Supap (Külbütör) kapağından, gaz kelebeği boğazına giden havalandırma hortumlarının yırtık, çatlak, bağlantı kelepçelerinini çıkık-gevşek olmaması çok önemlidir. Eğer hortumda yırtık veya çatlak varsa, valf kapalı olsa bile vakum etkisiyle buradan hava girecek ve hava yakıt karışımını bozacaktır, çünkü buradan giren havayı ECU ölçemez, ölçülmemiş hava girmiş olur sisteme. Buna vakum kaçağı da denir. Bu durumda vuruntulu çalışma, zor çalışma, bozuk-dengesiz rölanti devri veya aşırı yüksek motor rölantisi, fazla yakıt sarfiyatı gibi sonuçlar ortaya çıkacaktır.
Bakınız:
Karter havalandırma sistemi...
Araç yağ karteri...
Bakınız:
Karter havalandırma sistemi...
Araç yağ karteri...