Amortisör takozu; amortisöre takılan bir parçadır. Araçlarda en sık meydana gelen arızalardan bir tanesi amortisör takozu arızasıdır. Eğer aracınızda amortisör takozu arızası olup olmadığını anlayamıyorsanız ve amortisör takozu arızası nasıl anlaşılır diye soruyorsanız bu yazımız sizin için.
Amortisör takozu bozulursa ortaya bazı garip sesler çıkabilir. Bu sesler araçtaki insanı ciddi düzeyde rahatsız edebilir. Bu gibi durumlarda ses kendini en çok kasisli bölgelerde ve esneme durumlarında gösterir. Ses gelmesi durumu; amortisör takozu arızasının ilk aşamasıdır. Bu aşamada takoz tamiri en az maliyetlidir. Amortisörün en önemli olan kısmı üst taraftır genellikle arızalar buradan kaynaklanır. Amortisörün sabitlenmesi ancak bu kısımla mümkün olabilmektedir.
Amortisör takozu arızasının en belirgin özelliklerinden biri direksiyonun sağa sola kaymasıdır. Bu oldukça da tehlikeli bir belirtidir. Hemen önlem alınmadığı taktirde ciddi sonuçlarla karşılaşılabilir. Amortisör takozundaki arıza; aracı virajlı bölümlerde olumsuz sonuçlara sokabilir. Yani bu arıza yol tutuşunda sorun yaratabilir ve sürüş süreci sıkıntılı olabilir.
Amortisör Takozu Arızaları
Amortisör takozu arızaları; sıcak ve soğuk havanın aniden genleşmesi sonucu meydana gelir. Bu genleşme amortisör metalini olumsuz etkiler ve ortaya arızalar çıkar. Amortisör takozu arıza yaptıysa eğer bunu aracın çukur ve tümsekten geçerken anlayabilirsiniz. Çünkü araç arızalıysa ve çukurdan geçiyorsa; takırtı ve gıcırtı sesleri gelecektir. Eğer sürüş sırasında direksiyonu hareket ettirdiğinizde; direksiyondan tuhaf sesler geldiğini duyuyorsanız amortisör takozunda bir hasar oluşmuş olabilir.Amortisör takozu ve direksiyon bağlantıları arasındaki kopukluklar; amortisör takozu arızaları meydana getirebilir. Amortisör takozu kullanılamayacak halde ise takozun değişilmesi gerekir. Ancak bu konuda çok bilgi sahibi değilseniz aracı mutlaka tamirciye götürmelisiniz. Amortisör takozu değişimi esnasında ilk yapılacak şey; tekerleklerin sökülmesidir. Daha sonra ise bu kısımda bulunan Z rot sökülür ve iki tane saplama vidası da bununla birlikte askıya alınır. Amortisör takozlarının maliyeti çok yüksek değildir. Ancak ciddi derecede işçilik ve zaman isteyen bir süreçtir. Bu sebeple takoz maliyetinden ziyade işçilik maliyeti daha yüksektir. Tabii elbette maliyetler araçtan araca göre farklılıklar gösterir.