Selam arkadaşlar araç bakımı, yapılması gereken bakımlar hakkında bilgi paylaşımında bulunalım.
- Fren sisteminde balatalar,fren hortumları ve fren yağı düzenli olarak değişmeli.Araç kullanımına göre parçalar uzun süreli de kullanılabilir kısa sürelide.Sizin aracı nasıl kullandığınıza göre parça ömürleri değişiklik göstere bilir.Fren balataları bitmesine yakın ses yapmaya başlaya bilir.Fren yağı sisteminde oluşacak hava frenlerin zayıf tutmasına sebep olabilir.
- Hava filitresi polen filitresi bulunduğunuz ortama bağlı olarak tozlu ortamlarda kısa süreli olmakla birlikte şartlara göre düzenli olarak değişmeli.Tıkanan hava filitresi aracın fazla yakıt tüketmesine sebep olur.
- Debriyaj baskı balata bilya takımı kullanıma bağlı olarak ömürleri değişmekle birlikte.Sert kalkışlardan kaçınılmalı. Normal kullanımlarda 90 -100 bin kilometre ömürleri vardır. Sakin araç kullananların 120 - 130 bin kilometre kullandıkları görülmüştür.
- Motor yağı kullanılan yağın cinsine göre belli kilometre ömürleri vardır.Yağlama sisteminin motor ömrü açısından büyük önemi vardır.Düzenli olarak zamanında değişen motor yağı,motorun ömrünü uzatır.
- Antifiriz motor suyu düzenli olarak yaz kış araçta antifiriz bulunması gerekir.Dikkat edilecek diğer husus antifirizle beraber kireçsiz su kullanılmasıdır.Kireçli su, su kanalların tıkanmasına, radyatörün kanallarının tıkanmasın sebep olabilir.Aracın hararetinin yükselmesine hatta motor ömrünün kısalmasından ziyade yüksek derecedeki hararet yükselmelerinde motorun yanmasına sebep olabilir.Araçla seyir halindeyken alışkanlık yapılıp arada bir hararet göstergesine bakmakta yarar var.Su hortumlarındaki kopukluk, patlama,bağlantı dan su kaçırması gibi durumlarda erken farkedilip maddi ve manevi zararın önüne geçilebilir.Vantilatör kayışının ve fan müşürünün belli aralıkta değiştirilmesinde yarar vardır.
- Triger kayışı vantilatör kayışı klima kayışı hidrolik direksiyon kayışı düzenli olarak değiştirilmeli.Araca ve kullanıma bağlı olarak belli kilometre veya belli zaman ömürleri vardır.Zaman olarak veya kilometre olarak hangisi önce dolarsa o zaman değiştirilmeli.Triger kayışı kopma yada sıyrılma durumunda motorda ciddi hasarlar oluşabilir.Vantilatör kayışı kopmasında farkedilmezse hararetin yükselmesine motorun yanmasına sebep olabilir.
- Araç aydınlatma ve sinyal sistemi kontrol edilmeli aksaklık varsa giderilmelidir.
- Ön takım ve amortisörler kullanıma ve yol şartlarına göre ömürleri değişe bilir.Düzenli aralıklarla kontrol edilmeli aksaklık varsa giderilmelidir.Rot çıkması durumu yaşanabilir hızlı seyir halindeyken çıkması durumunda çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir.Amortisörlerin zayıf olması durumunda, çukura vesaire düşülmesi halinda direksiyon hakimeti kaybedilebilir, fren mesafesi uzar sarsıntılı keyifsiz sürüş yaşanır.
- Cila uygulaması çok fazla önem verilmemesine karşın düzenli cila bakımı aracın kaporta boyasını korur çürümeyi ve boya yıpranmasını önler.Aynı zamanda rüzgar direncini azaltır.
- Lastik hava basıncı lastik ebatına göre önerilen ayarda olmalı düzenli kontrol edilmeli.Lastik seçiminde yazlık ve kışlık lastik kullanılmalı.İklime bağlı olarak yağış durumuna göre dört mevsimlik lastikler de tercih edilebilir.
- Lpg gaz filitresi belli aralıkta değişmeli. Gaz tankının 10 yıl kullanım süresi olduğunu zamanı gelince değişmesi gerektiği bilinmelidir.
- Karbüratör yada enjeksiyon temizliği belli aralıklarla yapılmalı.Tıkanıklık durumunda aracın fazla yakıt tüketeceği bilinmelidir.
- Cam suyu antifirizi kışın kontrol edilmeli gerekliyse eklenmelidir.
- Kalorifer ve klima bakımı belli aralıklarla kontrol edilmeli gerekliyse bakımı yapılmalıdır.
- Enjektörlü araçlarda müşürlerin belli ömürleri olduğu unutulmamalı arızaya yol açmadan değişimleri yapılmalıdır.
- Buji ve buji kablosu belli kilometre ömürleri olduğu düzenli değişimlerde yakıt ekonomisi sağladığı unutulmamalıdır.