Baskı Balata Biterse Ne Olur?

Baskı Balata ne zaman değiştirilir?

Manuel araç sahiplerinin en sık karşı karşıya kaldıkları arızalardan birisi de debriyaj sistemindeki baskı balatanın incelmesi ve ardından tamamen bitmesidir. Bu durumla karşılaşan sürücüler debriyaj baskı balatanın bittiğini nasıl anlarız diye sıkça merak eder. Bunu anlamak aslında son derece kolaydır. Baskı balatanın bitmesi bir anda olmaz. Araç, sahibine daha önceden birtakım mesajlar vererek bitmeye yaklaştığını aslında tabiri caizse dile getirir.

Debriyaj Balatasının İncelmesinin Belirtileri

Debriyaj manüel araçlarda vitesler arasında geçiş işlemini sağlar ve bu nedenle aracın hareket halindeyken hızını değiştirmek adına önemlidir. Ancak çeşitli nedenlere bağlı olarak debriyajın baskı balatası zamanla tahrip olur ve giderek incelir. Bu durumda birtakım belirtiler ortaya çıkarak baskı balatanın yakında tamamen biteceğini haber verir.

  • Aracınızın vitesini değiştirmekte zorlanıyorsanız,
  • Vites geçişlerinde hemen hızlanmaya geçemiyorsa,
  • Yokuş kalkışta aşırı derecede geri kaçıyorsa,
  • Halk arasında bilinen adıyla vites değiştirirken cartlamalar yaşanıyorsa aracın baskı balata sisteminin inceldiğini dile getirmemiz mümkün. 

Baskı Balata Değiştirilmezse Ne Olur?

Sürücüler debriyaj baskı balatası değişmezse ne olur diye sıklıkla soru yöneltir. Aracın debriyaj sistemindeki baskı balata da bir parçacıktır ve onun da her şey gibi belli bir ömrü vardır. Eğer miadını doldurmuşsa mutlaka değiştirmemiz gerekecektir. Fakat değiştirilmezse vites geçişi yapamazsınız ve iyice bittikten sonra araç zaten hareket etmeyecektir. Bunun yanı sıra debriyaj rulman ve bilyesine zarar vereceğinden ötürü maliyeti daha da arttıracağını da dile getirmemiz gerekir.

Debriyaj Balatası Ne Zaman Değiştirilmelidir?

Bunun için standart bir zaman vermek mümkün olmaz. Çünkü bu tamamen sürücünün kullanım alışkanlığına bağlı olarak değişkenlik gösterir. Fakat baskı balatanın ömrünü uzatmak için baskı balatası arıza belirtileri görülmeden birtakım önlemler alınması gerekir.
Nitekim sıkça yoğun trafikte yapılan dur kalk durumunda mutlaka vitesi boşa almak ve ayağımızı debriyajdan çekmemiz önerilmektedir. Öte taraftan yokuş kalkışı yaparken ayağı birden debriyajdan çekmemek ve kavrama noktasını bulana kadar mini mini adımlarla ayağı kaldırmak en doğru tespittir. Bu yer verilen özellikleri açısından değerlendirilecek olunursa her açıdan debriyaj sistemine yönelik olarak baskı balata sistemindeki sorunların ortadan kaldırılacağını kesinlikle ortaya koymamız gerekir.