DİZEL MOTORLARIN ARIZALARI

       DİZEL MOTORLARDA OLUŞAN SORUNLAR

 
1.   Güç düşüklüğü
2.   Motor yağının eksilmesi
3.   Düşük yağ basıncı
4.   Hararet yükselmesi
5.   Motorun zor çalışması
6.   Mekanik sesler, motordan gelen garip sesler
7.   Egzozdan çıkan, siyah, mavi yada beyaz duman
8.   Yakıt sarfiyatının artması
 
1-Güç Düşüklüğünün Sebepleri için
 
•Gaz kolu bağlantıları ayarsız, tam gaza geçmiyor
•Hava filtresi kirli,tıkalı
•Turbo bağlantı hortumlarında kaçak var
•Turbo kanatları hasarlı
•Motor freni kelebeği kapalı kalarak sıkışmış
•Anaroid (LDA) bağlantısında kaçak var
•Yakıt depo havalandırması tıkalı

•Yakıt filtresi kirli
•Yakıt transfer pompa süzgeci kirli
•Enjektörler arızalı
•Enjektör meme taşma miktarı yanlış
•Supap ayarları bozuk
•Yakıt püskürtme zamanlaması yanlış
•Kompresyon düşük
•Intercooler tıkalı veya kaçak var

2-Aşırı Yağ Sarfiyatı varsa;

•Motor alıştırma (Rodaj) süresi tamamlanmamış
•Rölantide uzun süre çalıştırılmış
•Yağ seviyesi düşük
•Yağ seviyesi yüksek
•Yağ viskozitesi uygun değil
•Turbo  yatakları arızalı
•Supap gaydları aşınmış
•Supap sızdırmazlık keçeleri bozuk
•Silindir, piston, segman grubu aşınmış
•Karter havalandırma tıkalı
•Contalardan yağ kaçağı
3-Düşük Yağ Basıncı varsa;

•Yağ seviyesi düşük
•Yağ viskozitesi uygun değil
•Motor çalışma eğimi fazla
•Gösterge arızalı
•Yağ müşürü arızalı
•Yağ filitresi tıkalı
•Yağ pompası emiş bağlantılarında kaçak var
•Yağ pompası arızalı
•Yağ pompası basınç tahdit valfi açık kalmış
•Yataklar aşınmış
•Külbütör mili yan tapaları kaçırıyor
4-Motor Aşırı Hararet Yapıyorsa;

•Radyatör su seviyesi düşük
•Radyatör kapağı arızalı
•Radyatör tıkalı, içten yada dıştan
•Vantilatör kayışı gevşek
•Göstergeler arızalı
•Hararet müşürü arızalı
•Su devirdaim pompası arızalı
•Su ceketleri tıkalı
•Termostat arızalı, termostat açmıyor
•Motor soğutma kanatçıkları kirli
•Yağ seviyesi düşük

•Yağ soğutucusu tıkalı
•Turboşarjer bağlantı hortumlarında kaçak var
•Turboşarjer kanatçıkları hasarlı
•Hava soğutucusu tıkalı
•Enjektörler arızalı
•Yakıt miktarı fazla
•Yakıt püskürtme zamanlaması hatalı
•Egzoz susturucusu tıkalı
•Motor fren kelebeği tıkalı
•Subap ayarları sıkı
•Silindir kapak contası yanmış
•Soğutma sisteminde hava var
•Araç fren ayarları sıkı
•Debriyaj kaçırıyor
5-Motor Zor Çalışıyorsa Sebepleri

•Akü kutup başları oksitlenmiş
•Akü kapasitesi düşük
•Yağ viskozitesi uygun değil
•Soğukta çalıştırma tertibatı arızalı
•Yakıt seviyesi düşük
•Gaz kolu stop konumunda
•Yakıt sisteminde hava var
•Yakıt sistemi hava alıyor
•Yakıt filtresi tıkalı
•Hava yakıt oran valfi (LDA) arızalı

•Yakıt otomatiği arızalı, süzgeci tıkalı
•Yakıt püskürtme başlangıcı hatalı
•Yakıt pompası arızalı
•Enjektörler arızalı
•Subap ayarı bozuk
•Subaplar hasarlı
•Piston yüksekliği düşük
•Silindir kapak contası uygun değil (kalın)
•Silindirlerde aşınma
•Kompresyon düşük
6-Aşırı Siyah Duman varsa;

•Hava filtresi kirli
•Yakıt miktarı fazla
•Turboşarjer basıncı düşük
•Turboşarjer bağlantı hortumlarında kaçak var
•Intercooler bağlantı hortumlarında ve radyatöründe kaçak var
•Subap ayarları hatalı (boşluk fazla)
•Soğukta çalıştırma tertibatı arızalı
7-Aşırı Mavi Duman varsa;

•Motor yağ yakıyor
•Hava filtresi yağ seviyesi yüksek
•Yakıta yağ karışıyor
•Düşük kompresyon

8-Aşırı Beyaz Duman varsa;
 
Mazot pompası arızalı, yüksek basınç varsa, enjektörlerin işemesine sebep olabilir.Yağın içine mazot karışarak yağ seviyesini yükseltir.
•Yakıt püskürtme zaman ayarı yanlış (avanslı veya rötarlı)
•Silindirlere su alıyor (kapak çatlak,conta arızalı).
•Enjektörler,mazotu kaçırıyor olabilir, mazot yağa karışıyor, yağ seviyesinde yükselme görülür.

9-Yakıt Sarfiyatının artması ;

•Subap ayarları hatalı
•Yakıt pompası ayarları hatalı
•Enjektör ayarları hatalı veya arızalı
•Düşük kompresyon
•Harici yakıt kaçakları
Frenlerin sıkışması, tekerlerin zor dönmesi, porya bilyalarının bozulması
Sensörlerin arızalanması