BİLİNMESİNDE FAYDA VAR

Buji Kablosu Kontrolü Nasıl Yapılır 
Buji kablosu çıkarılır araç üzerinde boya bulunmayan bir yere yada bujiye 1 cm yaklaştırılarak marş yapılır. Kıvılcım atıyorsa buji kablosu çalışıyor diyebiliriz.Buji kabloları tek tek çıkarılıp marş yapılarak kontrolleri gerçekleştirilebilir.Her buji kablosunun yeri ayrıdır o yüzden yerlerini karıştırmamak için buji kablolarını tek tek test etmenizde fayda var.Testi yaparken buji kablosunun plastik kısmından tutunuz elektrik elinize sıçraya bilir.

LPG Gaz Anahtarı Kontrolü
Marşı açtığınız anda lpg anahtarı üzerindeki ışıkların yanması gerekir.Eğer yanmıyorsa genellikle motor içinde endüksiyon bobini yakınında bulunan lpg sigortası yanmış olabilir.Yada gaz kesici ve gaz beyni üzerindeki kablo bağlantıları ıslanmış yada oksitlenmiş olabilir.Islanmışsa kurulanır oksitlenme varsa ince zımparayla temizlenir.Kurulama ve temizleme işlemini yaparken bağlantı yerlerini karıştırmamak için tek tek sökülüp takılmasında fayda var.Sigorta sağlam, bağlantılar sağlam ise sorun lpg anahtarının bozulmuş olmasından kaynaklanıyor olabilir.

Şanzumandan Gelen Ses
Debriyaja bastığınızda ses kesiliyor ise debriyaj bilyası ötüyor demektir.Debriyaj bilyasının değişmesi gerekir.bilya değiştirme işlemi zahmetli ve belli bir maliyeti olduğundan ileri de baskı ve debriyaj balatası sorunu yaşamamak için debriyaj sistemini takım olarak ( baskı balata bilya ) değiştirmekte fayda var. Şanzuman yağının değişmesi gerektiğini ve yağ kontrolünün yapılması gerektiğini bilmekte fayda var.Yağ değişimi her araçta farklı kilometrelerde olabilir.

Yakıt Tüketimi Fazla
Bujilerin kirlenmiş olması,buji kablolarının eskimiş olması ateşleme gücünün düşmesine ve yakıtı tam olarak yanmamasına neden olabilir.Hava filitresinin kirli ve tıkanmış olması motora az hava girmesine, yakıt hava karışım dengesizliğine ve çekişin düşmesine neden olabilir.Aynı zamanda yakıt tüketimini de yükseltir.Gaz pedalına yavaş yavaş basmanız yakıtın daha dengeli gitmesine yanmanın daha iyi gerçekleşmesini sağlar.Hava yakıt karışım ayarının bozuk olması yakıt tüketiminin yükselmesinin ana sebeplerindendir.

Hararet Yükseliyor
Radyatör içi kireçlenmiş veya radyatör dış kısmı hava geçiş kanalları tıkanmış olabilir.Termostad bozulmuş yada takılı kalmış olabilir.Bir diğer sorun ise motorun ısısının çok geç yükselmesi bu duruma genellikle termostadın sürekli açık kalması neden olabilmektedir.Motorun geç ısınması yakıt tüketiminin yükselmesine sebep olur.
Radyatör üzerindeki fan sistemin yada fan müşür'ünün arızalanmasıda hararetin yükselmesine neden olabilir.Motorun hararetinin fazla yükselmesi motora büyük zararlar verebilir hatta motor yanabilir.Seyir halindeyken arada bir hararet göstergesine bakmakta yarar var.



Fren Sorunu
Araç hareket halindeyken frene basınca direksiyonda titreme oluyorsa fren diskleri yamulmuş olabilir.Frene basınca ses geliyorsa ya fren balataları çok sertleşmiştir yada fren balatası bitmek üzeredir.

Ön Takım Sorunu
Araçla seyir halindeyken direksiyonu serbest bırakınca direksiyon sağa yada sola çekiyorsa rot başları ve rotiller aşınmış olabilir yada rot ayarı bozulmuştur.Direksiyonu sağa yada sola çevirirken tık tık diye ses geliyorsa aks kafası bozulmuş olabilir.Seyir halindeyken direksiyonda titreme oluyorsa lastik balans ayarı istiyor diyebiliriz.

Motor Yağı 
Motor yağı ne kadar kaliteli ve temiz olursa aracın motor ömrü performansı ve yakıt tüketimini büyük ölçüde olumlu yönde etkiler.Motor yağını ve yağ filitresini düzenli ve mümkünse erken değiştirmek motor için yapılacak en iyi bakımlardan birisidir.
Yağ Eksiltme Sorunu
Motor yağının eksilmesinin başlıca nedenleri contalardan kaçırması,piston üzerinde bulunan segmanların aşınması,subap lastiklerinin deforme olmasından kaynaklanır.
Diğer sebepler aracın yüksek devirlerde agresif kullanılması ve lpg 'li sistem bulunan araçta lpg'nin yanma esnasındaki ortaya çıkan yüksek ısının motor yağını fazla inceltmesi diyebiliriz.