Otomatik Elektrikli Cam Açılmıyor - Cam Arızası
tomatik elektrikli cam arızasının sebepleri şunlardır:1. Kablo bağlantılarında (soketlerde) temassızlık (oksitlenme vardır).
2. Otomatik cam butonu bozulmuştur. (Butonların kontakları yanmıştır).
(KAPI PANELİNİ SÖKMEDEN BUTONLAR KONTROL EDİLMELİDİR. KAPI PANELİNİ SÖKMEYE GEREK OLMAYABİLİR.
3. Otomatik elektrikli cam motoru bozulmuştur.
4. Sigorta atmış olabilir (ilk kontrol edilmesi gereken sigorta panelidir, araç içindeki)
Aracın otomatik cam arızasının giderilmesi için izlenecek temel adımların, ve aracın iç kapı döşemesinin (panelinin) sökülmesi-takılmasının resimli olarak anlatımı.
Renault Clio 2 ön kapı iç döşemesinin sökülmesi ve elektrikli otomatik cam arızasının çözümü.
(Resimlere tıklanarak büyütülebilir)
Panel, aynanın arka kısmındaki plastik parçanın altına dalmaktadır. Sökerken panel buradan kurtarılacak.
Clio 2 kapı döşemesinde torks başlı vidalar kullanılmış. Sökerken torks tornavida ya da torks lokma kullanıyoruz.
Önce kapı kol dayamasında bulunan vidanın plastik kapağını bir tornavidayla hafifçe kanırtarak çıkarıyoruz.
Kapı kol dayamasındaki vida sökülür.
Kapı kolunda bulunan vida sökülür.
Ön kapı iç panelin alt kısmında 3 tane vida var. Bunlar sökülür.
Vidaların sökülmesi.
Kapı iç kısmında bulunan hoparlörün koruma kapağı sökülür. Tırnaklıdır, önce alt kısmından hafifçe kanırtılıp çekilir, en son üst kısmı çıkar. (Takarken tam tersi)
Hoparlör kapağı üst kısmındaki tırnaklar.
Hoparlörün sökülmesi
Hoparlörün elektrik bağlantı soketi çıkartılır.
Hoparlörün sökülmüş hali.
Elektrikli camların çalışmama sebebi butonlar mı değil mi ? Bunu anlamak için bir seri lamba ya da multimetre kullanılabilir. Seri lambanın bir ucu şasiye (ya da eksi uca), diğer ucu butondaki ilgili ucun artı ucuna değdirilir, butona basıldığında lamba yanmalı, veya multimetre değer göstermeli. Multimetre sesli (ohm) konumundaysa ötmeli. Bu testlerde sonuç olumsuzsa butonlar bozuktur. Buton bağlantıları, renkli kablolar takip edilerek belirlenir, elektrikli motora giden kablo renklerinden bunu belirleyip kontrol edilebilir.
İç kapı paneli söküldüğünde, paneli kapıya daha sağlam tutturan izolasyon sağlayan fitiller görülecektir. (ilk sökmede, sökmeyi bu fitiller zorlaştıracaktır)
Kapı iç döşemesini (paneli) tutan tüm vidalar söküldükten sonra, dikkatlice ALT kenarlarından kanırtılarak çekilmesi gerekiyor, bu aşamada biraz güç kullanmak gerekir, paneli kapıya tutturan klipslerden-tırnaklardan ve yapışkan malzemeden kurtarmak gerekiyor. Bu işlemi yaparken dikkat edilmeli ve sesler ve el hissi iyi dinlenmelidir. Çektikçe tırnaklar atacak ve panel gelecektir. Alt kısmı geldikten sonra, ÜST KISMI geçtiği yerden, panel yukarı kaldırılarak kurtarılır.
(Cam, cam krikosu, camı hareket ettiren elektrik motoru, kapı kolu halatı)
Elektrik motorunu 3 adet civata tutuyor, bunlar gevşetilip motor ve kriko tertibatı beraberce set olarak alınabilir. Ancak arızanın motordan, halatlardan olduğundan emin olunduktan sonra sökülmeli bu kısımlar.
Otomatik cam elektriki motoru klipsli soket bağlantısı. Eğer cam çalışmıyorsa, bu bağlantı mutlaka kontrol edilmeli, akım geliyor mu bakılmalı. Harici olarak 12 voltluk akü gerilimi verilerek motorun çalışıp çalışmadığı kesinleştirilebilir.
Kablo bağlantısı oynatılıp butonla denemeler yapılabilir. Soket çıkarılıp pas-oksit durumu gözlenmeli, varsa temizlenip giderilmeli.
Bazen soketin dişisi genişler, bu durumda temassızlık sonucu akım geçmez ve motor çalışmaz. Böyle durumda, soketin erkeğindeki uçlar, çok hafifçe tornavidayla eğdirilerek, soket geçtiğinde, dişisine baskı (temas) yaparak geçmesi sağlanabilir, sorun buysa, çözülmüş olacaktır.
Bu kontrol elektrikli motor bağlantı soketinde olduğu gibi, buton bağlantı soketinde de yapılabilir. Soket yuvaları yukarıda anlatıldığı tamir edilebilir.
Bu kontrol elektrikli motor bağlantı soketinde olduğu gibi, buton bağlantı soketinde de yapılabilir. Soket yuvaları yukarıda anlatıldığı tamir edilebilir.
Buton ya da otomatik cam motoru bozulmuşsa yenisi ile değiştirilmeli.
Özellikle renault clio-megan araçlarda, elektrikli otomatik camlar açılıp kapatılırken çat-tak diye ses yaparlar, bunun sebebi, camın inip çıkarken, yukarıdaki plastik koruma parçasının tırnaklarına çarpıyor olmasındandır. Aşağıdaki resimde gösterildiği gibi tırnağın çarpan üst kısmı yankeskiyle kesildiğinde, ses kesiliyor. (Not: öneri değildir, çarpmalarda güvenlik açısından sorun olabilir, sorumluluk araç sahibinindir)
Otomatik cam inip çıkıyorken ses yapıyor,
yolda giderken kapıdan-camdan takırtı gibi sesler geliyorsa, sebebi yukarıdaki resimdeki gibi, cam krikosunu, cama bağlayan plastik parçaların kırılmış olmasıdır büyük ihtimalle. Bu plastik parçalar değiştirilerek ses yok edilebilir.
Otomatik cam butonu ve bağlantı soketi.
Otomatik cam butonu.
Sökme sırasının tam tersi sırada montaj işlemi yapılır.
Bu bilgiler fikir vermek ve bakış açısı kazandırmak amaçlıdır. Aracınızı yetkili servislerde tamir ettirmeniz en doğrusudur. Doğabilecek olumsuzluklarda kişinin kendisi sorumludur.