İki adet ateşleme bobini bir kutu içerisinde bulunur. Her bobine ikişer tane buji bağlanmıştır ve hern ateşleme bobini bu iki bujiyi aynı anda çaktırır.
İkiz ateşleme sisteminde distribütör bulunmaz. Bu sisteme distribütörsüz ateşleme sistemi (DIS: Distributorless Ignition System) denir ve bu sistemin devamında gelen yen nesil ateşleme sistemlerinin hiç birinde artık distribütör kullanılmaz.
Distribütörsüz ikiz ateşleme sisteminin parçaları nelerdir ?
Distribütörsüz ateşleme sisteminin parçaları şunlardır: Akü, kontak anahtarı, ateşleme bobini, ECU (Motor kontrol Ünitesi), Ateşleme kontrol modülü, Yüksek gerilim (buji) kabloları, bujiler, Krank mili konum sensörü, eksantrik mili konum (faz) sensörü.
Motor kontrol ünitesine, krank mili konum sensöründen ve eksantrik (kam) mili konum (faz) sensöründen sürekli veriler akmaktadır. ECU, bu bilgiler ışığında hangi silindirde hangi pistonun sıkıştırma sonunda olduğunu ve ne zaman ateşleme yapılması gerektiğini bilir. Kran mili konum sensöründen gelen bilgiye göre ateşleme sinyali, eksantrik mili konum sensöründen gelen bilgiye göre de ateşleme sırası ve zamanı belirlenir. Sensörlerden gelen bilgilere göre, motor ateşleme avansı da elektronik olarak ECU tarafından hesaplanıp verilir.
İkiz ateşleme sisteminde iki ayrı ateşleme bobini (tek muhafa içerisinde) bulunuyordu, her iki bobinin sekonder sargılarından alınan çıkışlar, buji kablolarıyla bujilere iletilir.
Sistem her iki bujiyi de aynı çaktırır. Örneğin 1-4 ve 2-3 silindirleri kardeş olsun ve aynı anda Üst Ölü Noktaya (ÜÖN) gidip geliyor olsunlar, bu durumda 1 ve 4 nolu silindirde aynı anda, sonra 2 ve 3 nolu silindirde aynı anda buji çaktırılacaktır.
Fakat kardeş silindirlerden biri sıkıştırma sonundayken, diğeri egzoz sonunda olacaktır üst ölü noktaya ulaştıklarında, bu durumda örneğin ateşleme yapıldığında sadece 1. silindirde yanma olacak, 4. silindir egzoz zamanında olduğundan yanma olmayacaktır. Yani motor normal olarak ateşleme çalışacak, sadece kardeş silindirlerdeki bir buji karşılıklı sırayla boşa çakarak çalışmaya devam edecektir. Bujilerin bu şekilde boşa çakmasından motor performansı olumsuz etkilenmemektedir.
İkiz silindirlerde boşa kıvılcım üretilmesinden dolayı, bu sisteme sahip araçlarda buji ömrü daha kısa sürmektedir. Ayrıca ateşleme bobinindeki yüksek gerilim de ikiye bölünmektedir, bu da buji kıvılcım performansını düşürmektedir.
Bu sistemden sonra bağımsız ateşleme sistemine geçilmiştir.